صاحبدلان

صاحبدلان

فرهنگی . اجتماعی . ادبی

م . توحیدی
م . توحیدی

به وبلاگ من خوش آمدید http://mata.lxb.ir
mata.1952@yahoo.com


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان صاحبدلان و آدرس mata.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

صاحبدلان

زندگی سلام

گلشن چت

مطالب اخير

داریوش شاه

اصول کلی مکتب فکر دکتر شریعتی

عاشق زندگی

روز و روزگارتان خوش باد

دوست یا برادر

دشمننی روسیه با ایران

ما نابیناییم!

برگی از تقویم تاریخ

فقه آسان

قدیما

افراد منفی

سخن گفتن با خدا

آداب شریعت

نام خانوادگی

نگفتمت مرو آنجا

همه ما شریک جرم هستیم

بهترین ها

اگر برای ....

سلام صبح بخیر

ایام گل و یاسمن و عید صیام

سلام عید فطر

شب آمرزش و غفران

خوش بینی و فعالیت های اجتماعی

روزتون بخیر

قبله ی آمال

عجب و تکبر

گناه و گناهکار

یک نامه دوستانه برای بانوی من

انسانهای نیکوکار

هر چیز و هر کار در زمان خودش باید انجام شود

آتش به اختیار

دوست خوب من سلام

آنانکه نمی اندیشند.

مذهب چیست؟

ماه کنعانی من

فاصله تولد تا مرگ

حجاب

عزت نفس داشته باش

شیخ و شیطان

متفاوت باش

نويسندگان

م . توحیدی

پیوند های روزانه

حمل خرده بار از چین

حمل و سفارش از چین به ایران

فروش جلو پنجره لیفان

الوقلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





اشعار پراکنده

آتش به دلم یار بر افروخته بود

وز درد فراقش جگرم سوخته بود

عاجز ز علاجِ من طبیبی گفتا

بیماریت از عشق پدر سوخته بود

***

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است

بعد از ناهار یک چایی بعد از چایی یک سیگار

***

ای سیر تو را نان جوین خوش ننماید

معشوق منست آنکه به نزدیک تو زشت است

***

این خر، خر عُزیر نبی را پسر عم است

ای خر برادر خر عیسی بن مریم است

***

معیار دوستان دَغل روز حاجت است

قرضی برای تجربه از دوستان طلب

***

نمی توان غم دل را به خنده بیرون بُرد

ز خنده رویی گل، تلخی از گلاب نرفت

***

گوهرنمای جوهر ذاتی خویش باش

خاکش بسر که زنده بنام پدر بود

***

به روی بچه مسگر نشسته گَرد ذغال

صدای مس بفلک می رود که ماه گرفت

***

هر آنچه ناصح مشفق بگویدت بپذیر

که سارق بی خبر نبود ز راه و زسم منزلها

***

خدایا مرا سینه ای باز ده

به پندار من شوق پرواز ده

مدد کن که کار من آسان شود

نیوشای شعرم فراوان شود

مدد کن که طبعم شکوفا شود

گِره از زبانِ دلم واشود

چنان کن نگویم بجز راستی

همان را سُرایم که می خواستی

بگویم کلامی مگر حرفِ دل

نریزم بجز مِهر در ظرف دل

مدد کن مبادا پذیرم اثر

ز ارباب زور و و ز اصحاب زَر

مبادا دچار تباهی شوم

به راهی که حق نیست راهی شوم

***

بجای ظالم شقی نشسته عالم تقی

که مومنان متقی کنند افتخارها

***

آن کس که مرا همسر و هم بالین است

گوید که گرفتم سخنت شیرین است

این ها شود از برای من قند و شکر

گفتم چه بگویم که شعورت این است

***

لطف حق با تو مدارها کند

چونکه از حد بگذرد رسوا کند

***

گفتار دراز مختصر باید کرد

وز یار بدآموز حذر باید کرد

***

بر در خانه ی قدح نوشی

رفتم و کردم التماس شراب

شیشه ای لطف کرد، اما بود

چون حروف شراب نیمی آب

دو نصیحت کنمت بشنو و صد گنج ببر

از رَهِ عیش درآ و به رَهِ عیب مپوی

***

گر تو با چشم ارادت نگری جانب دیو

دیو اندر نظر اِفرشته وَش و حور لَقاست

وگر از دیدۀ انکار به یوسف نگری

یوسف اندر نظرت زشت رُخ و نازیباست

***

ندانم کجا خوانده ام در کتاب

که ابلیس را دید شخصی بخواب

بقامت صنوبر بطلعت چو ماه

برازندۀ بزم و ایوان و گاه

نظر کرد و گفت ای نظیر قمر

ندارند خلق از جمالت خبر

تو را سهمگین روی پنداشتند

به گرمابه در زشت بنگاشتند

بخندید و گفت آن نه شکل منست

ولیکن قلم در کف دشمن است

***

نوبت ز کیان به ماکیان افتادست

بازی شگرفی بمیان افتادست

شاید که سپهر سفله رخشد ز نشاط

شمشیر زدن به دَف زنان افتادست

***

روزی که آفرید تو را صورت آفرین

بر آفرینش تو بخود گفت آفرین

صورت نیافرید چنین صورت آفرین

بر صورت آفرین چنین صورت آفرین

 ***



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

جمعه 19 اسفند 1401برچسب:,

|